נס: דליקה בציון 'בעל התניא' אשה ופעוטות נחלצו

שלמה ריזל No Comments on נס: דליקה בציון 'בעל התניא' אשה ופעוטות נחלצו

דרמה: דליקה במתחם ציון 'בעל התניא' בהאדיטש שנגרמה עקב התלקחות נר נשמה בבית משגיח הכשרות במקום. אשתו וילדיו נמלטו ברגע האחרון מהמבנה הבוער, לאחר שעה הצליחו לוחמי האש להשתלט על הדליקה. הרב שניאור זלמן דייטש, שליח הרבי ומנהל המתחם אומר: "הנזק אדיר אבל מודים לה' על הנס"

צילום: מתחם ציון 'בעל התניא' בהאדיטש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה של ממש התחוללה ביום שישי האחרון, שעה קלה לפני שבת במתחם ציונו של רבי שניאור זלמן מילאדי "בעל התניא" ב שבמזרח אוקראינה: נר נשמה שדלק בביתו של משגיח הכשרות במקום, הר' דניאל הגר הביא לשריפת ביתו בשעה שאשתו ושני ילדיו הפעוטות נמצאים בו.

רק בנס הצליחה האישה לתפוס בשתי ידיה את הפעוטות ולהימלט עמם מבעד ללהבות שאחזו במטבח ובסלון והחלו לכלותם. היא אצה למטבח המתחם שבו שהה בעלה כדי להשגיח על הכנת סעודות השבת לפליטים הקבע ולאורחים לחג שהגיעו למקום וזה מיהר להזמין את כוחות הכיבוי המקומיים. רק אחרי מאבק של שעה עיקשת, עלה בידי לוחמי האש האוקראינים להשתלט על האש ולכבותה כליל.

הרב שניאור זלמן דייטש, שליח הרבי ומנהל המתחם אומר: "הנזק לביתו של המשגיח אדיר וגם כל רכושם עלה באש אבל אנו מודים לה' על הנס הגדול – הצלתה של האשה וילדיה מהאש. אין ספק שהתושיה שלה להימלט מבעד ללהבות ונס ההצלה שלה הם בזכות אדמו"ר הזקן -כשבעלה מקדיש את כל זמנו עבור המתחם הקדוש, כולל הזמן המלחמה".

כזכור, למרות המלחמה, המתחם בהאדיטש שוקק חיים בכל ימות השנה. מלבד סמינרים ביהדות, חגים ויומי דפגרא שנחגגים בו, רק בחג הפסח כמאה יהודים מהאדיטש ומכפרי הסביבה הגיעו למתחם כדי לשהות בו לכל אורכו של החג; הם חגגו את הפסח כבני חורין ובצורה הכשרה והשמחה ביותר הן בשני לילות הסדר, הן בחול המועד והן בשני הימים האחרונים של החג. אל אותם יהודים הצטרפו גם חיילים יהודים המשרתים בצבא אוקראינה ומשובצים במחנות צבא באזור.



0 תגובות